dimarts, 2 de desembre de 2014

Un relaxant dilluns qualsevol



Que bé que viuen els mestres! Quantes vacances, quant de temps lliure, quina feina més tranquil·la i agradable...


Per Anna Torralbo. Mestra a l'Escola del Mar

Dilluns, arribes a les 8.15 h a l’escola perquè has de fer fotocòpies abans d’entrar. Sona el telèfon: l’alumne X de 3r no vindrà avui perquè està malalt, no ha menjat res en tot el cap de setmana... Una febre, uf! I avui al matí... és clar tan pàl·lid, amb aquella tos... (8.35 h). Després de la llarga trucada omples la “comanda” de material que necessites per a la classe: fulls blancs, blue-tack, post-its... En acabar et dirigeixes a l’aula, on enganxes el nou full d’assistències, canvies l’agenda dels deures i penges els treballs preciosos que has estat corregint el cap de setmana (8.50 h). Sents els alumnes arribar, l’alumne X insulta l’alumne Y, surts i parles amb ells: això no es diu... Entres a la classe, encens l’ordinador, ostres! La bombeta del projector s’ha fos. Comuniques l’avaria ràpidament via mail (l’ordinador no respon, s’hi pensa i repensa abans de funcionar). Sona el timbre i entren els alumnes, prems enviar i corres a la taula. Intentes donar un cop d’ull a l’agenda del dia, revisar el que toca per avui, prepares els llibres, etc., però en qüestió de segons tens la taula envoltada de nens i nenes que t’expliquen emocionats tot el que han fet el cap de setmana. Algú et dóna una agenda (és una nota de la família, que has de trobar entre totes les notes que ja hi ha a l’agenda; quan puguis la contestaràs). Mentrestant, de fons, sents algú que es queixa perquè li han trepitjat la jaqueta. Procures mantenir el somriure i dir, amb bones paraules, que parlin d’un a un i que no cridin. De reüll veus entrar l’alumne Z, a veure com arriba avui? Quan acabes d’escoltar a tothom els demanes que seguin, repeteixes per mil·lèsima vegada a l’alumne Z que no deixi la jaqueta a terra; aquest s’enfada i la llença enmig de la classe. Amb bones paraules el convences per tal que faci el que vols sense que s’emprenyi, tot un art.

Quan ja tens els alumnes asseguts (9.20 h), la dona de la neteja entra a portar paper higiènic. Per fi! Fa setmanes que no en tenim, imagina’t... alumnes amunt i avall per mocar-se quan tenen mocs. A la fi comences la classe, canvies els càrrecs i esperes que el nou encarregat escrigui la data a la pissarra, passes llista dels deures, els reculls... 9.35 h. Ooh... A l’alumne F li surt sang del nas! Crits i alumnes aixecats (9.45 h) Et queden 15 minuts per fer català...

Tan sols han passat 45 minuts, però ja et sembla que han estat 4 hores... Respires fondo i esperes que el bon humor i la paciència et durin força... Llavors dónes una ullada a la nota a l’agenda que t’han entregat: “No estic d’acord amb el càstig que li han posat al meu fill, ell va pegar al seu company perquè li van pegar a ell primer. Volem una entrevista urgent per parlar del tema.”  Respires fondo deu vegades per tal de tranquil·litzar-te, però per dins tens ganes de no escriure mai més una nota a l’agenda.

9.55 h, a la fi obres el llibre de català. Indiques la pàgina als alumnes. L’alumne T no troba el llibre, “Jo el vaig deixar al calaix...”, “N’estàs segur...?” Llavors demanes als companys que corroborin que no el tenen per equivocació. Cap notícia del llibre. “Doncs comparteix-lo amb en C.”

10.00 h, la mestra d’educació física arribarà en qualsevol moment a buscar-los, però com que normalment arriba a i 5 o i 10 potser hi haurà temps per fer alguna cosa (la setmana que ve és La Setmana Cultural i poc temari es podrà avançar, ens hem d’afanyar!). De cop i volta sents com algú ensuma sorollosament, sembla que plori. Alces la vista de la pàgina i veus que tothom mira cap a l’alumna V, que certament està plorant. “Què et passa?”, “Que els meus pares no m’han posat el necesser d’educació física i em renyaran.” No és la primera vegada que això passa, sovint tampoc li posen esmorzar... La tranquil·litzes dient que agafi el necesser que tens “d’emergència”. 10.10 h, l’altra mestra ha arribat. En fi... el català pot esperar, els problemes dels alumnes no. Demà però, a l’entrevista amb pares que tens, et preguntaran com és que el grup B va més avançat. Un cop més, hauràs de donar explicacions. Aquí no es pot abaixar la guàrdia....

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada